AKTIVITI TERKINI


Lokasi Pelawat GAMB

Melaka Darul Azim

Melaka Darul Azim

Friday, January 20, 2012

Nilaikan Pengajarannya


"Aku menjamin sebuah rumah di pinggir syurga bagi orang yang meninggalkan perdebatan walaupun dia benar, sebuah rumah di tengah syurga bagi orang yang meninggalkan penipuan walaupun bergurau dan sebuah rumah di tempat tertinggi syurga bagi orang yang memperbaikkan budi pekertinya."
[HR: Abu Daud (4167) : Hasan: Sahih Abu Daud (4800 )]

Sedangkan Allah Subhanahu wa Ta’ala telah berfirman:
“Janganlah kamu termasuk orang-orang yang mensyirikkan Allah, iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama mereka berpecah-belah mengikut puak. Setiap puak berbangga dengan apa yang ada pada puak masing-masing.” (Surah ar-Ruum, 30: 31-32)

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:
“Sesungguhnya Islam itu bermula asing (ganjil) dan akan kembali asing sebagaimana asal datangnya. Maka beruntunglah mereka yang dianggap aneh (asing).” (Para sahabat) bertanya:
“Siapakah al-Ghuroba’ (golongan yang asing) itu?” Rasulullah bersabda, “Orang-orang yang menjauhi sikap berpuak-puak.” (Hadis Riwayat Ahmad, 6/325, no. 3784. Kata Syu’aib al-Arnauth, “Isnadnya sahih di atas syarat Muslim”)

1 comment:

  1. Salam tuan Admin,saya Abdul Hakim ingin menyatakan keluhan beberapa rakan yang bertugas sebagai Pengawal Keselamatan.kerisauan mereka adalah berkaitan peraturan yang dikuatkuasakan oleh (PPD) pejabat pendidikan daerah berkaitan waktu bertugas dari 7pagi-7malam kepada 8pagi-8malam.perkara ini tidak menimbulkan masaalah bagi petugas yang masih bujang,tetapi bagi mereka yang mempunyai anak yang bersekolah sudah tentu menimbulkan masaalah sekiranya menghantar anak selepas jam 8pagi,terutama bagi pengawal keselamatan yang bertugas di sekolah Menengah,SK,SJKC,SJKTmahupun sekolah mubaligh.Mohon sekiranya tuan admin dapat panjangkan perkara ini dalam blog tuan.Untuk info boleh hubungi Abg rosli yang bertugas di sekolah Notre Dame jln gajah berang Melaka di 012 9346020.kami juga bersedi datang ke tempat tuan sekiranya diperlukan.Terima Kasih wassalam. Abdhakim786@yahoo.com.my

    ReplyDelete

BLOG TERPILIH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...